Kirpik uzatma ve gürleştirme yolları

Uzun ve gür kirpiklerin bakışınızı nasıl derinleştirdiğini biliyoruz. Ayrıca güzelliğinizin eşsiz bir parçası olan gözleriniz kaş ve kirpik bakımıyla daha da güzel gözükecektir. Kirpikleriniz istediğiniz uzunlukta ve kalınlıkta değilse, uygulayabileceğiniz doğal yöntemlerle kısa sürede sonuç alabilirsiniz. Ama her bünyenin farklı olduğunu ve her çözümün işe yaramayacağını göz önünde bulundurarak deneyip kendinize en uygun yöntemi seçebilirsiniz.

Kirpiklerinizi uzatıp gürleştirecek doğal yollar

Kirpiklerinizi tarayın

Size garip gelebilir ama maskara yapmadan önce kirpiklerinizi tarayabileceğiniz küçük taraklar bulunuyor. Bunları kozmetik ürünleri satan dükkanlarda rahatlıkla bulabilirsiniz. Kirpiklerinizi sık sık taramak uzamasına da yardımcı olacaktır. Bir rimel fırçası yardımı ile badem yağı sürerek taradığınızda uzamanın yanı sıra gürleşmeyi de görebilirsiniz. Badem yağının yerine hint yağı da kullanabilirsiniz. Farklı bir kullanım yöntemi ise maskaranızın içine bir damla badem yağı damlatmaktır. Bu şekilde makyaj yaparken aynı anda da bakım yapmış olacaksınız. Badem yağını kulak pamuklarına sürerek de kirpik diplerinize sürebilirsiniz. Bu işlemi de her gece yatmadan tekrarladığınızda olumlu sonuç alacaksınız. Dilerseniz daha besleyici olması açısından badem yağını hint yağı ile karıştırıp sürebilirsiniz.

Kaş ve kirpik losyonları

Aktarlarda doğal ve bitkisel olarak satılan kaş ve kirpik losyonlarını kullanabilirsiniz. Kullananların genellikle yorumları olumludur. Gece yatmadan süreceğiniz bu losyonları kirpiklerinizi iyice temizledikten sonra sürmeniz önemlidir. Fazla sürdüğünüzde gözlerinizin yanacağını da hesap ederek, az az ve gözlerinizi koruyarak sürmeye çalışın. Bu losyonların sonuç göstermesi yaşa göre değişiklik gösterebilmektedir.

Vazelin kullanın

Pahalı ve zor bakımlar yerine, her bayanın elinin altında bulunan vazelini ucuz ve pratik bir çözüm olarak kullanabileceğinizi biliyor muydunuz? Yatmadan önce göz kapaklarınıza vazelin sürerek bu şekilde uyuyabilirsiniz. Bu işlemden sonuç alabilmek için en az 1 ay haftada 3-4 gün uygulamanız gerektiğini unutmayın.

Her derde deva zeytin yağı

Kirpik ve kaşlarınızın uzaması için göz çevrenizin ve göz kapaklarınızın ihtiyacı olan vitaminleri tatbik edebilecek zeytin yağını, geceleri yatmadan önce birer damla damlatarak uygulayabilirsiniz. Sonuç almak içni 2 hafta bekleyin ve eskisine göre karşılaştırıp devam etmek isteyip istemediğinize karar verin.

Göz kapaklarınıza masaj yapın

Kirpikleriniz zaman zaman güçsüzleşip dökülebilir veya kırılabilirler. Bu yüzden kaş ve kirpiklerimize kötü davranmamamız gerekir. Gün içerisinde yorgun düşmüş ve yıpranmış göz kapaklarınıza geceleri masaj yaparak dinlendirirseniz bu kırılma ve kopmaları minimuma indirebilirsiniz. Ayrıca uykuda vücut kendi kendini onaracağı için, düzenli uyku uyumaya gayret gösterin.

E vitamini alımını arttırın

Kirpikleri besleyip uzatmasına destek verecek vitaminlerin başında E vitamini gelir. E vitaminli losyonları maskara öncesi kirpiklerinize sürebilirsiniz. Bunun yanında E vitamini açısından zengin besinler tüketerek kirpiklerinizin ihtiyacı olan E vitaminini temin edebilirsiniz. E vitamini açısından zengin besinler : ıspanak, badem, ay çiçeği çekirdeği, avokado, balık ( özellikle alabalık ), zeytin yağı, brokoli, bal kabağı.

Kaş ve kirpikleriniz için hangi bakımı uygularsanız uygulayın sonuç aldıktan sonra bıraktığınızda yavaş yavaş eski haline döndüğünü göreceksiniz. Bunun için size iyi gelen bakımı bırakmak yerine daha seyrelterek devam etmeniz. Eğer sizin de kirpiklerinizi uzatmak ve gürleştirmek için uyguladığınız bakımlar varsa yorumlar bölümünden yazabilirsiniz.

Bu yazı May 9, 2015 tarihinde güncellendi

70 Yorum

  1. Gecenlerde,aktarlarda satılan 10 zehirli yağ doye bir haber yapılmıştı ve 10 yağın içinde hint yağının da olduğu söylendi.yani zehirli dendi 🙁 ben kullanıyordum ve memnundum yani ama zehirli olduğunu ögrenince hemen attım. Siz ne diyorsunuz bu konuda?

    1. Haberde Hint Yağının belli bir miktardan fazla kullanıldığında dendi ben de haberi izledim, ama tabi ki hiç denememek çekincesi olanlar için en iyisi.

  2. Ben kirpiklerimin hemen uzamasını istiyorum
    Bir haftada gür olmasını istiyorum.
    Hemen hangi ürünü kullanırsan hemen uzar 🙁

  3. Öncelikle çok teşekkür ederim paylaştığınız için. Ben önceleri ‘gene-gerçek’ yağı kullanıyordum. Ama sonra bıraktım. Şimdi badem yağı kullanıyorum iki gün olmasına rağmen kirpiklerimde ve kaşlarımda fark görüyorum.Alt kirpiğim daha çabuk uzuyor. Ama hırs yaptım diye her gün yapıyorum.. yanlış mı yapıyorum? Bi de hangi rimeli önerirsiniz kirpikleri daha uzun ve gür göstermesi için? Rimeli silince kirpiklerim kırılıyor,çok üzülüyorum

  4. az önce zeytinyağını kirpiklerime uygularken yanlışlıkla gözüme damladı. şu an gözlerim yanıyo ve yaşarıyo sadece 3 saniye falan açık durabiliyo en fazla. ama yavaş yavaş geçmeye başladı. Herhangi bir zararı olurmu?

  5. Ayçiçek yaginin kiprige faydasi var mi ? Uzatiyor mu acaba birde vazelini 1haftada kaç kere göze uygulamaliyim ? Etkisini kaç haftada gösterir acaba

    1. Yanlış anlaşılma olmaması açısından söylüyorum, vazelini göze değil kirpiklere uygulayacaksınız. Ay çiçeği yağını daha bol tüketmelisiniz diye yazdık yazıda kirpiğe direk sürmeyi kastetmiyoruz, evet içerdiği E vitamini ile kirpiklerinize faydası olacaktır.

  6. mrb arzu hnm oncelikle bize arkadaslara yardimci oldugunuz icin cok tesekkurler bikac sorum olacakti kirpiklere surdugumuzde şu sayacaklarimdan hangisinin zarari olur yada zarari olan varmidir ( zeytin yagi,badem yagi,ceviz yagi,propolis ve elma sirkesi, bunlari kirpiklere uyguladigimizda herhangi bir zarari olurmu cvb niz icin tskr ederim

    1. Öncelikle iyi düşünceleriniz için teşekkürler,
      Kirpikler göze çok yakın olduğu için bu saydıklarınızın tamamında gözlerinizi korumaya dikkat etmelisiniz. Yani kirpiklerinize zarar vermekten çok daha fazla zararı gözlerinize verebilir. Bunun haricinde genellikle cilt için faydası bulunduğunu bildiğimiz ve cildi besleyici özellikleri olan doğal yağlar, tüy kökleri ve kirpikler için de aynı etkiyi göstermektedir. Bunun için zeytin yağı, badem yağı, ceviz yağının kirpiklere bir zararı olacağını düşünmüyorum. Elma sirkesi ve propolis pek denenmediği için bunlarla ilgili net bir şey söylemek istemiyorum.

  7. merhaba badem yağı aktarcılarada her yerde satılıyor ama güvenemiyoruz gercekmi diye özel olarak önerebileceğiniz marka varmı

  8. Merhaba. Badem yağını birkaç aydır kullanıyorum ve çok faydasını gördüm kirpiklerimin uzadığı fark ediliyor da dediğiniz gibi rımelime de bi kaç damla damlattım rımeli daha kolay temizliyorum ve eskisi gibi kırılmıyor, teşekkür ederim bu yazınız için.

    1. Göze bildiğimiz kadarıyla bir zararı yok ama siz yine de gözünüzü iyi koruyun ve gözünüze kaçırmamaya çalışın. Faydasını görürsünüz.

  9. Benım kirpiklerim çok kısa ve az. Hem uzun olmadı için hemde çoğalması için tatlı badem yağı sürsem iyi gelir mi? İnernetten araştırdım faydası olmuyor diyorlar ne yapacağımı bilemedim.

  10. Merhaba arzu hanım kirpikleri uztmak için ne kullanmalıyım?
    Kirpikleri gürleştirmek için ne kullanmalıyım
    Tesekür ederim

  11. Merhaba bana yardımcı olursanız sevinirim.ben kirpik perması yaptırdım ama çok kıvrıldı Ve kurudu ben bunu nasıl düzeltebilirim acil yardım

  12. Ben hangi yagı sürsem bir faydasını görmedim. Sarımsak yagı etkili diyorlar siz ne diyorsunuz bu konuda?i

  13. Meraba arzu hanim badem yagi surdum dukuldu ve kulanmadim baska bisi kulanmiyom acikcasi korkuyom bi öneriniz varmi

    1. Badem yağında dökülme olduğunu söyleyen ilk kişisiniz, badem yağı kullanmadan önce dökülmüyordu da kullandıktan sonra mı döküldü acaba?

  14. badem yağı Hindistan cevizi yağı ve hint yağı aldım ama hangi ölçüyle yapacağımı bilmiyorum yardımcı olur musunuz?

  15. Merhaba.Badem yağını veya zeytinyağını Hindistan cevizi yağı gibi ısıtmamıza gerek var mı yoksa direk damlatıp sürmemiz yeterli mi?

  16. Ben bunu bi kaç gündür uyguluyorum akşam olsun gündüz aklıma geldikçe falan gündüz uyanıkkende uygulasak noluyoki hani gece yatmadan önce uygulayın diyosunuzda ama bende bi fark oluşmaya başladı uzunluğunu pek fark edemedim henüz fakat bi gürleşir gibi bi haller oldu kirpik kıvrıştıcı kullanmış gibi kıvrım kıvrım oldu bi canlılık geldi devam edicem yapmaya :)))

  17. Merhabalar ben 15 gündür gece sarımsak ara ile vazelin ve aktardan acdade diye bakım yağı aldım kullanıyorum gören soruyor ne yaptın diye çok güzel sonuç aldım

  18. Merhaba ben 16 yaşındayım ve gözlerim iri fakat kirpiklerim renksiz kısa ve az en iyi yöntem nedir yardımcı olursanız sevinirim vadeli kullandım ama fazla birşey olmadı

  19. merhaba kaşlarımda seyrelme oldu ve kipriklerimin de gürleşmesini uzamasını istiyorum araştırdım ancak karar veremedim o kadar çok tarif var ki sizce hangisini denemeyilim yardımlarınızı rica ederim.

  20. Merhaba ben 17 yasindayim ve kirpiklerim dokuluyo zeytinyagi surdum 3 hafta boyunca sonra biraktim yine aynisi oldu dokuldu bazilari kirpiklerimin ne yapmam gerekiyor

  21. Benden de size bi oneri hint yagi ve yumurta akini karistirip surerseniz kasiniza ve kirpiginize etki ediyor bnm hic yoktu onlar sayesinde cikti

  22. Vazelin ve zeytinyagi suruyorum uzatiyo kirpikleri 2 hafta da fark ediyor 1 veya 2 santim evde uygulanbilcek baska cozum onerinz var mi

  23. Maskara sürmeden önce yazıyor çok alındım 😂 Maskara kullanmıyorum. İlla kadın olmak mı lazım bakımlı olmak için 😂 Kozmetik mağazasından bir şey alırken de hanımefendinin cildi nasıl diyorlar. Kendime alıyorum arkadaş kendime. Neden ayrım yapıyorsunuz. Erkek bakımlı olamaz mı 😂

    1. Tabi ki olabilir ama tıpkı kozmetik mağazasının ziyaretçilerinin çok büyük çoğunluğunun olduğu gibi bizim de sitemizin ziyaretçilerinin çoğu kadın olduğu için yazılarımızdaki hitap da buna göre şekilleniyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir